Закрити всі вікна
Подiлитися екраном
CV

1975

народився в селі Білки Закарпатської області

20042009

навчання в Закарпатському художньому інституті, кафедра образотворчого та декоративноприкладного мистецтва

2010

член Закарпатської організації Нацiональної спiлки художникiв України

 

Живе та працює в Ужгороді

 

Важливі дати в житті художника


2004

вступ в Закарпатський художній інститут в місті Ужгороді. Навчання в народного художника України В’ячеслава Приходька.

2011

початок практики перфомансу та хепенінгу, зокрема, реалізація перших  перфомансів “Протистояння”, “Камінь” та хепенінг “Проти течії”.

2012

створення проекту “Думка, що відчується”, галерея Detenpyla, Львів

2013

перший кураторський проект, “Тимчасова виставка”, що відтоді проходить раз на три місяці в місті Ужгород

2013

створення об`єкту “Вібрації верховини'' як продовження теми проекту “Думка, що відчується”, галерея “Коридор”, м. Ужгород

Практика
2013
Вібрації верховини
просторовий об'єкт, чорна сажа , галерея "Коридор", Ужгород

"Проект "Вібрації Верховини" - це експозиційні вібрації в Ужгороді та Івано-Франківську або ще в якомусь іншому місті, іншому просторі та часі... Задуманий як продовження реалізованого в галереї Detenpyla проекту "Думка, що відчується", цей об’єкт звертаєтся до можливості сприйняти думку через колір та знайдений об’єкт яким є саме приміщення. Це особливий емоційний стан людини, асоційований з відчуттям, в основі якого лежить думка".

Петро Ряска

2012
Праця та кохання
інсталяція, "Концептуальна виставка", галерея "Ужгород"

Об'єкт – інсталяція "Праця та кохання" складається з трьох композицій: "Ритм", "Граблі" та "Правило".

Мінімалістична візуальна мова поєднана тут із буквальною образністю ужиткових речей (found objects) 

2013
Пам’ять
перформанс, "Тимчасова виставка", галерея "Коридор", Ужгород

Перформанс “Пам’ять” можна розглядати як певний коментар до живописної практики Ряски, спробу поєднати улюблену та звичну роботу із викликами нового медіуму, що стає дедалі затребуванішим серед мистецької спільноти Західної України. Досвід і відчуття живописця переосмислюються тут через перформативність і пряме залучення живописного першоматеріалу до живого дійства.  Кольоровий пігмент перестає бути лише технічним відчуженим засобом для візуалізації образу на полотні, але стає самодостатньою матерією, вивільнюючи свої безпосередні образотворчі і тактильні властивості.

Верховинський космос
живопис
серія полотен, створених на пленерах у горах Закарпаття
2012
Думка, що відчувається
просторовий об'єкт в приміщенні галереї, кадмій червоний, кармін червоний, галерея Detenpyla, Львів

Важливим аспектом проекту є намір переосмислення художником власної багаторічної живописної практики, спроба використати колір за межами звичної площини картини та вивести нефігуративні експерименти в тотальне поле. У поєднанні із наступним проектом “Вібрації Верховини”, в “Думці...” художник розвиває ідею роботи з простором-як-об’єктом.

 

 

"Первісний художник жив у печерах і малював тому, що мав потребу у вираженні власних думок через акт малювання, а сама печера перетворювалася на художній об'єкт. Перебуваючи у галереї Detenpyla, я сприйняв її як знайдений об'єкт (found object), простір якого у поєднанні із чистим кольором здатен передати думку"

Петро Ряска

Майстерня
Майстерня