народився в селі Білки Закарпатської області
навчання в Закарпатському художньому інституті, кафедра образотворчого та декоративно—прикладного мистецтва
член Закарпатської організації Нацiональної спiлки художникiв України
Живе та працює в Ужгороді
Важливі дати в житті художника
вступ в Закарпатський художній інститут в місті Ужгороді. Навчання в народного художника України В’ячеслава Приходька.
початок практики перфомансу та хепенінгу, зокрема, реалізація перших перфомансів “Протистояння”, “Камінь” та хепенінг “Проти течії”.
створення проекту “Думка, що відчується”, галерея Detenpyla, Львів
перший кураторський проект, “Тимчасова виставка”, що відтоді проходить раз на три місяці в місті Ужгород
створення об`єкту “Вібрації верховини'' як продовження теми проекту “Думка, що відчується”, галерея “Коридор”, м. Ужгород
"Проект "Вібрації Верховини" - це експозиційні вібрації в Ужгороді та Івано-Франківську або ще в якомусь іншому місті, іншому просторі та часі... Задуманий як продовження реалізованого в галереї Detenpyla проекту "Думка, що відчується", цей об’єкт звертаєтся до можливості сприйняти думку через колір та знайдений об’єкт яким є саме приміщення. Це особливий емоційний стан людини, асоційований з відчуттям, в основі якого лежить думка".
Петро Ряска
Об'єкт – інсталяція "Праця та кохання" складається з трьох композицій: "Ритм", "Граблі" та "Правило".
Мінімалістична візуальна мова поєднана тут із буквальною образністю ужиткових речей (found objects)
Перформанс “Пам’ять” можна розглядати як певний коментар до живописної практики Ряски, спробу поєднати улюблену та звичну роботу із викликами нового медіуму, що стає дедалі затребуванішим серед мистецької спільноти Західної України. Досвід і відчуття живописця переосмислюються тут через перформативність і пряме залучення живописного першоматеріалу до живого дійства. Кольоровий пігмент перестає бути лише технічним відчуженим засобом для візуалізації образу на полотні, але стає самодостатньою матерією, вивільнюючи свої безпосередні образотворчі і тактильні властивості.
Важливим аспектом проекту є намір переосмислення художником власної багаторічної живописної практики, спроба використати колір за межами звичної площини картини та вивести нефігуративні експерименти в тотальне поле. У поєднанні із наступним проектом “Вібрації Верховини”, в “Думці...” художник розвиває ідею роботи з простором-як-об’єктом.
"Первісний художник жив у печерах і малював тому, що мав потребу у вираженні власних думок через акт малювання, а сама печера перетворювалася на художній об'єкт. Перебуваючи у галереї Detenpyla, я сприйняв її як знайдений об'єкт (found object), простір якого у поєднанні із чистим кольором здатен передати думку"
Петро Ряска