Закрити всі вікна
Подiлитися екраном
CV

1988

народився в Ужгороді 

20032005

навчався в Ужгородському художньому коледжі ім. А. Ерделі

20052011

навчався у Львівській національній академії мистецтв, відділення кераміки

2011

лауреат стипендіальної програми Gaude Polonia

2011

заснував artistrun галерею Detenpyla разом із Павло Ковачем молодшим та Станіславом Туріною

2012

заснував Відкриту групу разом із Павло Ковачем молодшим, Антоном Варгою, Євгеном Самборським та Станіславом Туріною

2013

заснував галерею Єфремова26 із Павло Ковачем, молодшим та Станіславом Туріною

 

Живе і працює у Львові

Практика
2012
Рух світла
перформанс (фотодокументація), XIV міжнародний фестиваль мистецтва "Interakcje", Пйотрков Трибунальський, Польща

Дослідивши запропоноване для перформансу приміщення, у своєму творі художник вирішив закцентувати проміжок часу, коли крізь темні штори всередину потрапляє промінь сонячного світла. Він розробив схему перенаправлення світлового потоку та встановив у просторі засоби, що його відбивають у відповідному напрямку. Перформанс завершився, коли Білей "повернув" промінь у ту саму точку, з якої він вийшов.

2013
Дошка пошани
перформанс, інсталяція (фотодокументація), Галерея Detenpyla, Львів

На відкриття проекту "Доска пошани" художник запросив всіх попередніх відвідувачів Detenpyla. В експозиціному просторі було встановлено софу для гостей, фотокамеру на штативі, стіл із комп'ютером та принтером для друку фотографій. Білей фотографував кожного відвідувача, одразу ж роздруковував невелику світлину і знаходив їй місце на попередньо розлінованій стіні - Дошці пошани. За 14 днів в проекті взяло участь 89 осіб.

 

Текст художника про проект:

 

За два роки існування проекту-галерейного простору протягом 33 виставок виникла та закріпилась традиція групового фото - фото, яке фіксує певний момент присутності життя даного простору. Опрацювавши всі матеріяли фотодокументації з відкритів минулих проектів, виявилось що на 22 групових фотографіях із 397 відвідувачів є 164 людини, які не повторювались на інших фото. Звичайно це дані тільки про групові фото...
За час роботи в галереї я переконався шо глядач-відвідувач-автор-куратор-критик - це складові, які зазвичай в галереї Detenpyla дуже відносні, та схожі.

Даний проект - це довготривалий перформанс, спроба зафіксувати момент присутності глядача-відвідувача як головного елементу існування галереї ямов живого організму.

Це так званий жест пошани-фіксації та документації одного з головних принципів роботи галереї Detenpyla.

2013
Хвилина мовчання. Мовчання вголос
перформанс (фото- та відеодокументація), Дні мистецтва перформанс у Львові

Текст художника про проект:

 

З проекту Вітання коплексам.

 

Даний перформанс це продовження особистої практики подолання незручностей, комплексів та звичок. Мотивацією даного перформансу є звичка засинати після 5-10 хв. читання – це спроба усвідомлення даного факту.

20122013
Присвята
змішана техніка

Текст художника про проект:

 

Проект  "Присвята"

 

Це так-званий жест «пошани», вияв почуття поваги, що ґрунтується на визнанні великих чеснот, суспільної ваги або позитивних якостей кого-, чого-небудь.

Спроба відтворення реакції на ту чи іншу ситуацію.

 

“Стас Туріна “За 5 хв. буду…”, 2012, змішана техніка, в рамках проекту ІО Імовірність, 89 днів зими

 

"За 5 хв. буду…" - це слова які Туріна часто використовував в 2012 році, в ситуаціях коли кудись спізнювався, або взагалі незбирався йти, принаймі мені так запамяталося.

Тому чуючи вираз "5 хв." – асоціації відразу з За 5 хв. буду…

Важливу роль у створені даного об'єкту відіграла ситуація та асоціації.

Даний об'єкт представлено як факт реальної ситуації.

 

Об’єкт "Ну що тут скажеш : А труси то сухі", змішана техніка, в рамках проекту ІО Імовірність, 89 днів зими

 

Буває виходиш з туалету і бачиш - на штанах невідомо звідки пляма, а труси то сухі.

Даний об’єкт представлено як факт реальної ситуації.

 

 

Об'єкт "Присутність", 2013, металевий турнік, килим, мітла, вибивачка для килимів, звук, Мала галерея мистецького Арсеналу, Київ

 

Даний об’єкт має на меті зафіксувати певний відрізок часу з великого циклічного процесу фізичного та духовного життя сучасної людини за допомогою використаня повсякденних речей.

Робота бере свій початок у звичайній дії вибивані пилу з килимів. За основу взято реальну ситуацію :

 

16 січня 2013 року в подвір'ї на вулиці Добролюбова в місті Ужгород старенький дідусь вибивав два килими.

- Скажіть, будь ласка, скільки разів на рік Ви вибиваєте килими?

- Два або три - тож пилюки стільки, пилосос не бере.

 

Важливим елементом даноної роботи є звук (записаний перед розмовою, 16 січня), який ніби як дзвін фіксує момент циклічності.

 

Об’єкт "З Одного", 2013, стовбур дерева, Дні квартирних виставок Харків-Львів

 

Частини обрізаного дерева, зауважені на вулиці Льва Толстого біля будинку 18 о 00:30 21 квітня, було перенесено 28 квітня в квартиру на вулиці Тарнавського 37/1.

Важливу роль у створені даного об'єкту відіграла ситуація та природннє самотворення.

Даний об'єкт представлено як артефакт, самотворення.

 

Антон Варга, Рідна мати моя, 2013, відео, в рамках проекту ІО Імовірність, 89 днів зими

Майстерня
Майстерня Юрія Білея в приміщенні галереї Detenpyla