народився в Івано—Франківську, Україна
закінчив школу мистецтв у місті Івано—Франківськ
закінчив Інститут мистецтв Прикарпатського національного університету
Премії, стипендії, резиденції та важливі події
у складі Відкритої групи отримав першу спеціальну премію PinchukArtCentre
учасник Першої київської художньої резиденції Kyiv AIR
перша премія конкурсу для українських молодих художників МУХі—2012
заснував Відкриту групу разом із Юрієм Білеєм, Павло Ковачем молодшим, Антоном Варгою та Станіславом Туріною
cпівпраця та навчання у польського художника Павла Альтхамера
Стипендія польського Міністерства культури Gaude Polonia
Стипендія польського Міністерства культури Gaude Polonia
Вибрані персональні проекти
Прості речі, онлайн проект
Фабрика з видом на озеро, Foundation for Promoting Contemporary Art, Варшава
Оксамитове ніщо, галерея ПРОТВОР, Санкт—Петербург, Росія
Все є тотожним ніщо, галерея Дзиґа, Львів, Україна
21 Свобода, галерея Heppen Transfer, Варшава, Польща
Живе і працює у Києві.
Текст художника до проекту:
Перформативна інсталяція створена з моїх особистих речей, котрі протягом повного тривання експозиції з 21.06 до 28.07 знаходились у галереї. Зі мною були тільки ті речі, котрі були на мені, та у моєму рюкзаку. Приходи у галерею та переодягання були документовані у вигляді фото. Кожного дня нова документація доповнювала експозицію.
До 2009 року я жодного разу не виїжджав за межі України, більше того, жодного разу не жив у інших містах окрім Івано-Франківська, звичайно ж, не враховуючи короткі подорожі до друзів чи знайомих, та циклічні літні автостопи до Криму.
У 2009 році я перший раз потрапив до Варшави на рік і три місяці, що стало початком моєї подорожі, котра тягнеться аж до тепер. Послідовність була приблизно така: Варшава, Івано-Франківськ, Делі, Катманду, Івано-Франківськ, Варшава, Львів, Варшава, Санкт-Петербург, Варшава, Берлін, Рим, Берлін, Львів, Айзенгютенштадт, Львів і зараз Київ. За останні чотири роки моїм «домом» ставали квартири, майстерні та галереї, котрі обживалися найнеобхіднішими речами, які помістились у чорний сімдесяти п’яти літровий туристичний рюкзак та приблизно такого ж розміру валізу. Все, що мені здається потрібним, це одяг, більшу частину якого я не одягаю, дещо з техніки – телефон, плеєр, цифрова камера, ipad, ноутбук, зарядні пристрої до кожного, блокнот і ручка та мінімальні засоби гігієни.
У своєму проекті я досліджую тему присутності молодого художника через речі першої необхідності, котрі він бере з собою у різного роду подорожі. Я розглядаю речі як акомулят певної енергії, котра є соціально значущим явищем сучасності, та має потужні невербальні комунікаційні характеристики, що робить актуальним звернення до неї, як інструменту трансляції культурних цінностей. Представлення особистих артефактів, є спробою відкритого діалогу художника з глядачем, на тему фетишизації та повсякденної матеріальності.
Текст художника про проект:
Ця робота була створена у період мого двотижневого перебування в Івано-Франківську. Це був мій найдовший візит до рідного міста за останні кілька років. Для створення автопортрету я використав матеріали, котрі знаходились вдома. Форми для зліпків обличчя та рук були відбиті в просіяній глині з городу, для самих зліпків я використовував гіпс, котрий знайшов на будові моїх батьків. Каркас зроблений зі старого розібраного паркана, та одягнений у мій власний одяг. Також для створення скульптури я використав власні аксесуари та волосся. Для чотирьохметрового вимірювального прута у руці послугував старий тримач для телевізійної антени.
Текст художника про проект:
В 2012 році весною я працював на 7 Берлінському Бієнале асистентом польського художника Павла Альтхамера, в його проекті «Конгрес рисувальників». Проект відбувався в старій церкві св. Елізабетти, яка зараз функціонує як культурно-мистецька інституція. Там зі мною трапилась не дуже приємна історія. Всі люди, які мали відношення до проекту, в робочий час залишали свої речі на захристі, звідки одного дня вкрали два рюкзаки, серед яких був мій. Рюкзака з речима було шкода, тому, що на час перебування в Берліні я взяв з собою тільки необхідне. Та більше мене зацікавила сама ситуація того, що трапилось. Я ходив в околицях церкви, шукав, можливо речі підкинули. Коли оглядав місце з якого вкрали рюкзаки, серед покинутих церковних речей я знайшов стару сутану (одяг священника). За кілька днів я перетворив її на рюкзак, перешивши тільки незначні деталі та обрізавши зайві. В такий дещо іронічний спосіб церква повернула мені вкрадений рюкзак. Цей особистий досвід став для мене чимось на зразок підтвердження теорії про те, що «енергія нізвідки не береться і нікуди не дівається».
Буває, хочеться пояснити людям якусь думку, та сформулювати її не вдається. Шукаєш слова, а вони як беззмістовні звуки, як порожні бабли з коміксів, слів ніби не вистачає. Але ж буває, погодьтесь? Ось тут і приходить час мистецтва як способу спілкування, мистецтва, яке своїми засобами може замінити години порожніх розмов та пояснень. Не варто розтікатися думкою по древу, коли можна з цим древом безпосередньо працювати.
Виставка Євгена Самборського «Оксамитове Ніщо» - це і є приклад того, як людина намагається розібратися в собі і в навколишньому світі, перевіряючи його в дії, без зайвих слів, не питаючи і вірячи відповідям, а пізнаючи на власному досвіді. Об'єкти, представлені на виставці, - це спроба повною мірою показати те, наскільки багато навколо нас відбувається і який широкий діапазон вибору в сучасному світі. «Оксамитове Ніщо» - це та матерія, яка виявляється новою для нас, і кожен може поринути в неї і відчути її вплив. Небезпечно це чи ні? Відповідь ми дізнаємося лише повністю, як губка, просочившись новою інформацією. І це не абстрактне графоманство, адже якщо задуматися, таке занурення - це невід'ємна частина життя будь-якої людини. Тут важливо не сам рух під час занурення, а той момент, коли ти зрозумів, що перший крок вже зроблено.
Як кажуть, цікавість згубила кішку... а може і не згубила? а може і не тільки кішку? Не спробуєш - не дізнаєшся.